6 januari 2015

Målad glasburk

Näe, det här blev inte så bra..
Hastverk och dåliga bilder. But here it is..
Jag målade några små glasburkar med svart färg och målade sen med guldfärg.
Tanken var att göra en "grupp" med burkar som med olika motiv ändå skulle höra ihop.

Jag tejpade runt kanten upptill för att få en rak kant.
Målade med svart färg två gånger.

Men målandet med guld blev inte alls bra.
Tur att jag målade några till i svart så kan jag göra om och rätt en annan dag!
Det blir kanske en ljuslykta eller en burk att ha pennor/penslar i.
Hej så länge!

3 kommentarer:

erika sa...

Hej! Jag undrar om du har kvar beskrivningen till detta bordet?

http://stationen1887.blogspot.se/2013_09_01_archive.html

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hej Erika!
Ja det har jag! Om du mailar mig på gelcka (@) hotmail.com så kan jag skicka tillbaka beskrivningen som Pdf-fil.

Må så gott!

Alexandra sa...

Hej! Jag blev väldigt nyfiken på ett inlägg om tegelvägg på din gamla blogg från 2012. Vi vill precis som ni inte vitmåla teglet utan ha kvar men absolut inte det röda:)
Kommer du i håg mängden färg du hade i förankringsgrunden? Målade med en stor tjock pensel? Skulle bli superglad om du kommer i håg:) Maila mig gärna på minajag@me.com Eller om du skrivit om det i bloggen(letat lite, men hitta inget)
Tack:)